Makaron z brokułem z pomarańczowym sosem

czwartek, 15 kwietnia 2010

Makaron z brokułem z pomarańczowym sosem

Często jemy makaron z brokułem i sosem serowym, bardzo go lubimy, dlatego ten przepis mnie zaintrygował. Byłam ciekawa połączenia pomarańczy serem gruyere i brokułem. I muszę powiedzieć, że jest świetne. Pomarańczowy sos nadaje daniu świeżości. Bardzo smaczne z podprażonymi orzechami nerkowca.

Składniki na 4 porcje

makaron - penne lub świderki
1 duży brokuł podzielony na różyczki i ugotowany na parze
2 ząbki czosnku drobno posiekane
2 łyżeczki płatków chilli

Składniki na sos
2 drobno posiekane szalotki
sok z 2 pomarańczy
skórka z 1 pomarańczy
1/2 szklanki half-and-half (dałam śmietanę kremówkę pół na pół z mlekiem)
1/2 łyżeczki słodkiej papryki 3/4 szklanki sera gruyere
1/2 szklanki bulionu warzywnego
1 łyżeczka startego świeżego imbiru
1/2 łyżeczki skrobi kukurydzianej
sos habanero do smaku (dałam kilka kropli tabasco)
sól i pieprz do smaku
szczypta gałki muszkatołowej
szczypta curry
starty parmezan i orzechy nerkowca (opcjonalnie)

Makaron gotujemy al dente we wrzącej, osolonej wodzie.
W rondlu podsmażamy na oliwie czosnek, gdy zezłoci się, dodajemy różyczki brokuła i podsmażamy 1-2 minuty, następnie wsypujemy chilli. Chwilę trzymamy na wolnym ogniu, by brokuł "złapał" aromat czosnku i chilli.

W międzyczasie przygotowujemy sos - na patelni podsmażamy na oliwie cebulę do jej zeszklenia. Dodajemy imbir a po minucie sok z pomarańczy. Zwiększamy ogień, by sok zagotował się, następnie zmniejszamy, by poddusić składniki. Na patelnię dodajemy skórkę z pomarańczy i śmietankę. Zwiększamy ogień, wlewamy bulion. Mieszamy całość do połączenia składników.

Dodajemy starty ser i mieszamy, by się rozpuścił. Na koniec dodajemy skrobię, mieszamy dokładnie całość i dodajemy przyprawy. Sos gotujemy jeszcze chwilę, by zgęstniał i na konie przyprawiamy sosem habanero.

Do garnka z makaronem dodajemy brokuła, wlewamy sos, całość mieszamy i podajemy posypane parmezanem i/lub podprażonymi orzechami nerkowca.

9 komentarzy

  1. A na takie połączenie to bym nie wpadła, musi fajnie smakować :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, nam zasmakowało i też nie spodziewaliśmy się, że może być tak smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojojoj!! Zaintrygowałaś mnie... znaczy się przepis Twój ;) Tak. Po wprowadzeniu drobnych modyfikacji (śmietana i "te rzeczy") ugotuję i pozwolę sobie się pochwalić wynikiem.
    Pozdrawiam słonecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. mathildo, cieszę się i czekam na relację:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawy wydaje się ten sos
    bardzo bardzo

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę zaskakujące połączenie!
    Ale ja tak lubię.
    Musi smakować fenomenalnie.

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm.. Makaron z brokułem i sosem serowym mógłbym jeść na śniadanie, obiad i kolację.. Po prostu go uwielbiam.. A ten, ten wygląda jeszcze apetyczniej. I skoro mówisz, że świetny - muszę koniecznie wypróbować!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Asieju, jest to zaskakujęce połączenie, ale bardzo smaczne.

    Oliwko, mi smakowało bardzo, reszcie rodziny też, więc ręczymy kubkami smakowymi za ten sos:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Spencerze, ja też przepadam za makaronem z sosem serowym i brokułami:)
    Przepis na makaron bardzo polecam, choć nie wiem czy przebija ten z sosem serowym;) ale to ciekawe urozmaicenie!

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Skrobniesz coś? Dziękuję!