Grissini

poniedziałek, 4 lutego 2013

Grissini

Grissini robiłam 3 razy w ciągu tygodnia i znikały w tempie wręcz niemożliwym. Dopiero za trzecim razem udało mi się zrobić im zdjęcia. Są dużo lepsze niż ze sklepu, a ich przygotowanie jest banalnie proste i szybkie - wystarczy zostawić ciasto do wyrośnięcia, uformować wałeczki i upiec. Co więcej możemy do nich dodać nasze ulubione przyprawy i zioła i stworzyć najlepsze grissini:)
Przepis z książki "Wypieki" Anneki Manning.
Składniki na około 30 patyczków

225 g mąki pszennej
10 g drożdży świeżych
1/2 łyżeczki cukru
150 m ciepłej wody
1 łyżka oliwy
1 łyżeczka soli

W kubeczku mieszamy cukier, rozkruszone drożdże i łyżkę wody. Odstawiamy w ciepe miejsce, by zaczyn napęczniał i przyjął formę bardziej pienistą niż płynną.
Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy zaczyn i resztę wody. Wyrabiamy ciasto, dodając oliwę, gdy składniki zaczną się łączyć. Na koniec dodajemy sól i wyrabiamy dokładnie. Ciasto powinno być pulchne, miękkie i delikatne. Przekładamy je do lekko natłuszczonej miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce, aż podwoi objętość.
Po tym czasie na lekko podsypanym mąką blacie wałkujemy ciasto na cienki placek o wymiarach około 30x50 cm i grubości 2-3mm.

Placek tniemy na paski szerokości małego palca dłoni. Każdy paseczek składamy w połowie długości i delikatnie rolujemy dłońmi po blacie na wałeczek. Układamy na papierze do pieczenia.
Piekarnik z kamieniem do pizzy lub odwróconą do góry dnem blachą nagrzewamy do 200 stopni. Na kamieniu/blasze kładziemy papier z grissini i pieczemy 15 minut, aby patyczki zarumieniły się.

Studzimy na kratce.

19 komentarzy

  1. Fajny sposób na tworzenie grissini. Ja je zawsze rolowałam na blacie z kulki :) i wychodziły dość koślawe :)Choć i tak je uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonałe! Uwielbiam grissini :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam! Ale sama jeszcze nigdy nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aga, dziękuję!

    moniczko, podzielenie na paseczki ułatwia sprawę:)

    Asiu, dziękuję i przyłączam się do uwielbiających:)

    Madeline, polecam, są proste w przygotowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Slicznie wygladaja te Twoje grissini Korniczku :) Moze sie skusze i tez upieke bo planuje wyprawic urodziny mojemu M. we wloskim stylu :)

    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale się dziś zgrałyśmy :) Piękne te Twoje grissini!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wykrywaczu, dziękuję!

    Justyno, polecam:)

    Majeczko, idealnie wpisują się we włoską ucztę dziękuję!

    od-kuchni, to lecę zobaczyć do Ciebie:) dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają wspaniale! Uwielbiam grissini. Doskonała przekąska, no i włoska, kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Majanko, wielkie dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja ma pytanie odnośnie faworków -jaką śmietanę dodajesz do ciasta. Upiekłam i dałam kwaśną.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyro, śmietana 18%, może za krótko biłaś je wałkiem? A może po prostu lubimy inny rodzaj faworków?:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja grissini piekłam nałogowo kilka lat temu. Świetna przekąska na wieczór z przyjaciółmi. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne. Do tego cieplutki chowder kukurydziany z cheddarem i nic więcej mi nie trzeba ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. katarzynko, pyszne połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super przepis, wspaniała przekąska,robiłam pierwszy raz, Polecam pycha :)

    OdpowiedzUsuń

Skrobniesz coś? Dziękuję!