Brownie dyniowe

poniedziałek, 24 listopada 2014

Brownie dyniowe

Brownie dyniowe to ciasto, które zagościło na imprezie urodzinowej mojego brata. Konkretnego zamówienia na ciasto nie było, mogłam więc przygotować to, co już od dawna chodziło mi po głowie czyli pyszne, ciężkie czekoladowe ciasto wzbogacone o niesamowicie żółte, smakowite puree z dyni. Ciasto już od strony wizualnej zachęca do spróbowania - uwielbiam wszelkie marmurkowe ciasta, a co tu dużo mówić, po sięgnięciu po jeden kawałek, chce się brać kolejny. Da mnie bomba!
Brownie dyniowe

Brownie dyniowe - składniki na formę 25x36cm

190 g masła
200 g czekolady (tabliczka mlecznej i gorzkiej)
5 jajek
300 g cukru
60 g kakao
200 g mąki jasnej pszennej
1 1/3 szklanki puree z dyni
200 g kremowego serka
1/3 szklanki cukru
1 łyżka przyprawy do dań z dyni

Masło i czekoladę umieszczamy w misce i rozpuszczamy w kąpieli wodnej - stawiamy miskę w garnku z gotującą się wodą, by czekolada z masłem rozpuściły się pod wpływem ciepła.

Jajka ubijamy z cukrem na jasną masę, by cukier się rozpuścił. Dodajemy czekoladę z cukrem i chwilę ubijamy, by składniki połączyły się.
Brownie dyniowe
Mąkę mieszamy z kakao i przesiewamy je do masy jajeczno-czekoladowej. Mieszamy szpatułką, by wszystkie składniki połączyły się w jednolita masę. Ciasto wlewamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia.

Puree z dyni miksujemy z serkiem, cukrem i przyprawą na jednolitą masę. Wykładamy na wierzch ciasta w kilku miejscach i łyżką mieszamy tak, by masę dyniową z masą czekoladową wymieszać, by powstał marmurek.
Brownie dyniowe
Brownie dyniowe pieczemy przez 25-30 minut w temperaturze 195 stopni - patyczek wbity w ciasto powinien być lekko obklejony,jednak puree z dyni ścięte. Studzimy w foremce, następnie kroimy na kwadraty.

9 komentarzy

  1. Wygląda cudnie! Marzy mi się teraz takie brownie. ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne i urocze Korniczku :) Tez robilam jakis czas temu :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Łukaszu, dzięki!

    Majko, pyszne, pyszne, zgadzam się:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam wypieki z dynią, a to brownie prezentuje się wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam na takie ogromną ochotę :) Może jeszcze zdążę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. gin, spokojne, dynie jeszcze są:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotka! Robiłam kiedyś takie brownie. Było pyszne.
    POzdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda apetycznie

    OdpowiedzUsuń

Skrobniesz coś? Dziękuję!