Dyniowe ciastka owsiane z żurawiną

poniedziałek, 12 października 2015

Dyniowe ciastka owsiane z żurawiną

Mama poprosiła mnie o upieczenie ciastek owsianych do pochrupania. Ponieważ lubię dogadzać wszystkim, którzy proszą mnie o coś dobrego do jedzenia, przygotowałam jej kilka rodzajów ciastek, niech chrupie na zdrowie. Pierwszą moją propozycją są dyniowe ciastka owsiane z żurawiną. Przyjemnie pomarańczowe od dyniowego puree, niezbyt słodkie, z delikatną nutą kokosa. Mama jeszcze nie próbowała, ale jestem pewna, że jej posmakują.
ciastka owsiane, ciastka owsiane z żurawiną

Ciastka owsiane z żurawiną - składniki na 13 ciastek


115 g puree z dyni
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
45 g cukru Demerara
1 łyżeczka przyprawy do dań z dyni lub cynamonu
85 g mąki pszennej razowej (lub innej razowej)
145 g płatków owsianych górskich
1 łyżeczka sody czyszczonej
70 g suszonej żurawiny
40 g wiórków kokosowych

Puree z dyni ubijamy z jajkiem do połączenia składników. Wsypujemy cukier i ubijamy chwilę, wlewamy ekstrakt.
ciastka owsiane z dynia, dyniowe ciastka owsiane
Suche składniki - mąkę, płatki owsiane i sodę oraz przyprawę do dań z dyni mieszamy. Wsypujemy do misy  i miksujemy tylko do połączenia składników. a koniec wsypujemy dodatki - żurawinę i wiórki kokosowe, mieszamy szpatułką.

W dłoniach formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego i delikatnie spłaszczamy je w dłoniach. Ciastka układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy w temperaturze 175 stopni przez 15 minut.
owsiane ciastka z żurawiną, ciastka owsiane z puree dyniowym
Po upieczeniu zostawiamy dyniowe ciastka owsiane z żurawiną na blaszce do wystudzenia, dopiero potem zdejmujemy je i przekładamy do szczelnego pudełka.

3 komentarze

  1. to jedno z moich ulubionych połączeń na jesień :) dynia i żurawina zawsze się sprawdzają :}

    OdpowiedzUsuń
  2. Super blog. Chętnie spróbuje. Blog warty polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już widzę, że by mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń

Skrobniesz coś? Dziękuję!