Pasta curry z wędzoną rybą

piątek, 27 listopada 2009

Pasta curry z wędzoną rybą

Żeby wędzona ryba nie była nudna przyrządziłam smarowidło na kanapki. Przepis znalazłam na CinCin, lekko zmodyfikowałam i mam teraz pyszną pastę, której zaraz nie będzie, bo zostanie zjedzona;)

Składniki

150 g makreli wędzonej (ja dałam 90 g makreli i 60 g grenadiera)
70 g serka kremowego naturalnego
1,5 łyżeczki musztardy
pół cebulki pokrojonej w kostkę
2 duże ogórki kiszone pokrojone w kostkę
2 łyżeczki proszku curry
pieprz czarny i papryka ostra do smaku

Oczyszczoną z ości i skóry makrelę, serek, musztardę, cebulę i ogórki wsypujemy do blendera i wszystko miksujemy na dość gładką masę. Dodajemy curry, około 1/3 łyżeczki pieprzu i 1/4 łyżeczki papryki.

Całość ponownie miksujemy do wymieszania się przypraw z pastą.

9 komentarzy

  1. to musi być pyszne! ja wlasnie zabieram się do obierania makreli na zupę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lu, zupa i makrela? brzmi ciekawie, nawet bardzo. czekam na efekty!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mhm :) zupa już pachnie, a wpis będzie jutro, bo dziś i tak przyszalałam :) zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  4. MMm ;) Uwielbiam pastę z wędzonej ryby. To specjalność mojego taty. Zawsze robi ją z makreli z dodatkiem cebulki, jajka i duuużej ilości pieprzu :)
    Z curry też musi być pyszna -jestem fanką tej przyprawy (Ty chyba też ;)).

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziwnograju, fakt, lubię curry, i makrelę też. i takie pasty;) Myślę, że by Ci smakowała:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. No proszę, co znalazłam.
    Myślisz, że chudsza ryba (dorsz, trewal lub coś podobnego) by się nadawała?

    OdpowiedzUsuń
  7. Zuzo, myślę, że z inna wędzoną też będzie smacznie. W sumie to na forum ktoś pisał że zrobił z trewalem i pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wypróbowałam ten przepis i jestem zachwycona :) Pasta wyszła przepyszna :) Na pewno jeszcze nie jeden raz do niej wrócę :) Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wedelko, bardzo się cieszę, że smakowała:)

    OdpowiedzUsuń

Skrobniesz coś? Dziękuję!