Czekośliwka

niedziela, 21 września 2014

Czekośliwka

Czekośliwka, czyli czekoladowo-śliwkowe uzależniające smarowidło. Uwielbiam ją za to wyważone połączenie składników - z jednej strony przyjemnie śliwkowa i gęsta, z drugiej głęboko czekoladowa. Choć robię ją od dawna (pojawia się na zdjęciach w przepisie na miodową chałkę), umknęło mi, by pokazać przepis na to cudo na blogu. A naprawdę warto ją zrobić, właśnie teraz. Na zimowe wieczory, nawet do podjadania łyżką ze słoika, będzie idealna. Przepis z kultowego forum cincin z małymi zmianami.
Czekośliwka

Czekośliwka - składniki

2.5 kg wypestkowanych śliwek węgierek
700 g cukru
100 g gorzkiej czekolady
75 g niesłodzonego kakao

Śliwki przekładamy do dużego garnka, dodajemy połowę cukru i smażymy, aż zmiękną i zaczną się rozpadać. Miksujemy blenderem na gładką masę.
Czekośliwka
Dodajemy resztę składników - pozostały cukier, czekoladę i kakao. Mieszamy i smażymy dalej, by czekośliwka nabrała gęstej konsystencji.
Czekośliwka
Czekośliwkę przekładamy do wyparzonych słoików (moje piekły się po umyciu przez 15 minut w temperaturze 125 stopni razem z pokrywkami) i studzimy odwrócone do góry dnem, przykryte kocykiem.

9 komentarzy

  1. o tak! czekośliwka to obowiązkowy dodatek do piernika na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kingo, oj tak:)


    Aniu, z piernikiem cudo!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo dużo osób za nią szaleje.. a ja jej nie lubię xD nie wiem, ale chyba jest dla mnie za słodka i jakoś.. nie wiem, nie rozumiem tego, nie przepadam za czekośliwką. Niemniej ktoś miał bardzo fajny pomysł, by coś takiego wymyśleć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Karmelitko, o gustach się nie dyskutuje, więc nie będę się spierać:) ja bardzo lubię, faktycznie jest słodka, ale ta słodkość ma dla mnie głęboki, lekko gorzki smak.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Twoje zdjęcia! Tu nawet powidła wyglądają przepięknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Natalie, pięknie dziękuję, to dla mnie niezwykle miłe słowa:) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń

Skrobniesz coś? Dziękuję!